Tarih: 29.12.2025 08:28
Yer: Havran Sıdıka Ürütürk Eğmir İlkokulu
Tür: Öğrenci Topluluğu
Katılım: Herkese Açık

T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından yürütülen Gönüllüyüz Biz Proje Destek Çağrısı kapsamında kabul edilen “Kentten Köye, Gönülden Doğaya Orman Okulu” projesi çerçevesinde, Balıkesir Üniversitesi Havran Meslek Yüksekokulu öğrencileri üçüncü etkinliklerini Havran Sıdıka Ürütürk Eğmir İlkokulu’nda gerçekleştirdi. Yoğun katılımla gerçekleştirilen etkinliğe 50’den fazla Havran MYO gönüllü öğrencisinin yanı sıra Havran Ermiş Soylu İlkokulu’ndan 30 öğrenci, Eğmir İlkokulu’ndan 30 öğrenci, veliler ve köy halkı katıldı. Etkinlik, üniversite–okul–köy iş birliğini güçlendiren ve gönüllülük bilincini küçük yaşlardan itibaren aşılamayı hedefleyen örnek bir organizasyon olarak dikkat çekti. Çocukları ve gençleri bu anlamlı günde yalnız bırakmayan İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Aydemir, İlçe Yazı İşleri Müdürü Yakup Nar, İlçe Malmüdürü İrfan Tercan, Balıkesir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Proje Kontrolörü İhsan Can Kibaroğlu ve Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü çalışanları, Havran Belediyesi Dijital Gençlik Merkezi Müdürü Mert Çetin, Ermiş Soylu İlkokulu Müdürü İdris Topal ve diğer katılımcılara öğrenciler şükranlarını sundular. Ayrıca, desteklerini her zaman yanlarında hissettiren Havran Kaymakamlığı ve Havran Belediyesi’ne de üniversiteli gençler ve küçük kardeşleri özel olarak teşekkür ettiler. Etkinlik kapsamında; geleneksel çocuk oyunları, yüz boyama çalışmaları, ağaç dikimi, palyaço gösterileri, uçurtma şenliği, hediye dağıtımı ve yemek ikramı gibi pek çok etkinlik düzenlendi. Gün boyu süren organizasyonda çocuklar hem eğlenceli hem de öğretici anlar yaşarken, doğa sevgisi ve gönüllülük bilinci uygulamalı olarak pekiştirildi. Özellikle ağaç dikimi etkinliğinde, fidanlar çocukların küçük elleri ve büyüklerin desteğiyle toprakla buluşturularak çevre bilinci konusunda anlamlı bir farkındalık oluşturuldu. Havran MYO öğrencileri, toplumsal faydayı önceleyen bu tür sosyal sorumluluk ve gönüllülük projeleriyle toplumun her kesimine dokunmaya, özellikle çocukların yüzünde tebessüm oluşturmaya ve doğa sevgisini yaygınlaştırmaya devam edeceklerini ifade etti. Etkinlik, katılımcılar tarafından memnuniyetle karşılanırken, benzer çalışmaların artarak sürmesi temennisiyle sona erdi.